۱۳۸۷ اسفند ۱۷, شنبه

حمایت وبلاگنویسان ایران و افغانستان از جنبش زنان بمناسبت 8 مارس



Saturday، March 7، 2009

حمایت وبلاگنویسان ایران و افغانستان از جنبش زنان بمناسبت 8 مارس
ما, جمعی از وبلاگ نویسان ایران و افغانستان, روز جهانی زن یعنی 8 مارس را مناسبتی قلمداد میکنیم تا از طریق آن از زنان شجاع و مبارز در ایران و افغانستان حمایت کرده تا آن عزیزان را در تلاشهای مستمر برای مطالبات و احقاق حقوق مسلم و بدیهییشان ولو بشکلی جزئی یاری کرده و همدردی و حمایت خود را با آنان اعلام کنیم. همچنان که با صدور و امضای این بیانیه سعی بر این خواهیم داشت تا قلمهایمان را در این روز بزرگ در خدمت آن مبارزان قرار داده و فریادشان را در حیطه کاری و عرصه هنرنمائی خود فریاد زنیم.واقعیت آشکار این است که امروزه در ایران نه تنها هرگونه فعالیت و تلاش هرچند مسالمت آمیز ولو در حد گردآوری امضا که خود نمادی از ابتدائی ترین شیوه های ابراز عقیده و بیان مرسوم در جهان است, سرکوب میشود, بلکه زنان ایران برخلاف اغلب زنان در دیگر جوامع جهان از حق فعالیت و ابراز وجود در سالروز 8 مارس محروم هستند.عملکرد 30 ساله جمهوری اسلامی در حوزه حقوق زنان نشاندهنده این است که این حکومت هیچگونه التزامی بر تعهدات خود نسبت به قوانین جامعه بین الملل نداشته و در سرکوب خورد و کلان جنبش و جامعه زنان در ایران ابا و یا دلیل بازدارنده ای از خود نشان نداده است.در این میان فعالان حقوق زن بسیاری از جمله روناک صفار زاده, هانا عبدی, زینب بایزیدی و در این اواخر خانم عالیه اقدام دوست به احکام سنگین حبس محکوم شده و تا بدین لحظه در زندانهای این حکومت بسر میبرند.احضار مستمر فعالان حقوق زن به بی دادگاههای جمهوری اسلامی و احکام صادره و جعل شده برای بیش از پنجاه عضو از اعضای کمپین یک میلیون امضا نمونه دیگری از سرکوبهای یاد شده هستند. اجرای حکم شلاق برای فعالین حقوق زنان در سنندج و همچنین حکمهای مشابه اعمال شده بر خانمها شیوا خیر آبادی و سوسن رازانی از جنبش کارگری نمونه دیگری از برخوردهای یاد شده هستند,کما که دستگیری فعالین زن دانشجوئی از جمله ساناز الاهیاری,مریم شیخ, نسیم روشنائی و دستگیری 30 تن از دانشجویان دختر دانشگاه پلی تکنیک که بشکلی طبیعی و بنا بر دانشجو بودنشان در دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند نسبت به تبدیل دانشگاه به قبرستان اعتراض کرده بودند نمونه های دیگری از صدق گفتار است. با توجه به موج رو به رشد اعتراضات و فعالیتهای گسترده زنان در حوزه حقوق خود اینگونه برداشت میشود که جمهوری اسلامی با اعمال این سرکوبهای همه جانبه در صدد ایجاد مقدمه ای برای خاموش نمودن نهائی صدای معترض زنان ایران است !از طرفی در افغانستان نیز میتوان به مواردی از این قبیل اشاره کرد که خشونت مردان در جامعه مرد سالار افغانستان بر علیه زنان بدون هیچ عامل بازدارنده قانونی تا حدی پیش میرود که در پاره ای از موارد موجب نقص عضو زنان قربانی میگردد. متاسفانه عوامل توحش آمیز اینچنینی با فقدان رسیدگی موثر به قربانیان از سوی کانونهای رسمی, قضائی و حکومتی و حتی غیر رسمی مواجه است. از طرفی معضل عدم برخورداری زنان افغانستان از حق انتخاب همسر و یا سرنوشت خود تا آنجا پیش میرود که ازدواجهای اجباری و در بسیاری از موارد ازدواج در سنین خوردسالی که بعضا بنا بر دلایل ثانوی از جمله حل معضلات فی ما بین افراد حقیقی و حقوقی از جمله پرداخت قرضهای مالی صورت میگیرد هنوز کماکان بقوت خود در جامعه افغانستان پابرجای هستند. در این راستا گزارشهای ارائه شده از سوی وزارت امور زنان و ارگان ها که بیانگر ازدواج اجباری 57 درصد دختران در سن 16 سالگی نیز امری در خور شان است.از طرفی خشونت عليه زنان و کودکان و روش های سنتی زيان بار در اشکال مختلف چون تجاوز جنسی، "قتل های ناموسی"، ازدواج زود هنگام واجباری، بردگی جنسی (بخصوص زمانيکه دختران بمنظور فرونشاندن تنش های خانواده گی بلاجبار به همسری داده ميشوند)، سوء استفاده های جنسی در زندانها، و همچنان اناث قربانی خشونت از سوی نظام عدلی, خود را آشکار ميسازد. بسياری از خشونت ها در بين خانواده صورت ميگيرد، از سوئی دیگر معامله گران محلی قدرت، نظام عدلی رسمی و سنتی، پليس و مسئولين زندانها نيز به نوبه خويش نقشی را در راستای تحميل کنترل جامعه پرجمعیت زنان و چشم پوشی از موارد یاد شده خشونت های متعددی ايفا مينمايند.از طرفی ترور ضد انسانی ژورناليستهای زن از جمله خانمها ذکیه ذکی ، شکیبا سانگه آماج، شیما رضایی، که به ضرب گلوله بقتل رسیدند هدفمند بنظر میرسد. و این بخودی خود مساله ای آشکار در کارشکنی نسبت به امر خبر رسانی در حوزه زنان و خارج کردن آنها از دایره فعالیتهای اجتماعی است.ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم نمودن تمامی موارد ناقض حقوق زنان و جنایتهای مرتکب شده بر علیه نمادهای صلح و آرامش در دو جامعه ایران و افغانستان, حمایت کامل خود از فعالین و مبارزین زن در این حوزه را اعلام میداریم, و قلمهای خود که نمادی از هویت و اندیشه ما است را به زنان مبارز هدیه میکنیم.در صورت تمایل به اعلام حمایت خودنام و لینک وبلاگ
قلمم را هدیه میکنم
1- بسوی آزادی
2- اشتراک
3- آینده ما
4- عبدالقادر بلوچ
5- شاختایی
6-
اندیشه های نوین و مترقی شاهین شهر
7- کابوس کبوتر
8- بادبان
9-
طلایه داران
10- یاداشتهای زری اصفهانی
11- یک کانادایی
12- قانقاريا
13- موج ها
14- زنانه ها
15- جمعی از فعالین کارگری(JAFK)
16-
Mohsen
17-
مي انديشم پس هستم
18- هوشنگان
19- دست نوشته / ياسر کمالي نژاد
20- اخبار روز جوانان جبهه ملی قبرس
21- Rotten Gods
22- مژگان
ساغر
23- خانه آفتابی
24- حـــریـــم عــشــق
25- فریبا
26-
شاپور
27- نوشته های منوچهر مرعشی
28- افسانه های پاییزی
29- Azadegan azadeh
30-
نگاهي به...
31-
هامون - am am
32-
جمهوری سکوت
33-
یخ روی یخ
34-
انسان بودن
36- ثانیه
37-

۲۵ نظر:

ناشناس گفت...

قلمم را هدیه و حمایت خود را اعلام میکنم

ناشناس گفت...

حمایت خود را رسماً اعلام می کنم.

ناشناس گفت...

حمایت میکنم

طلايه داران- TALAIEH-DARAN گفت...

http://talaieh-daran.blogspot.com/
با اعتقاد عميق به اينكه زنان برنده ترين سلاح و بالنده ترين نيرو عليه تفكر زن ستيز آخوندها هستند و تنها و تنها با سرنگوني رژيم ضد بشري و زن ستيز ولايت فقيه در ايران مي توان مرگ تاريخي ارتجاع مذهبي را رقم زد . ياد آوري مي كنم خوب بود در اين بيانيه به دستگيري مادراني كه فقط به جرم ديدار فرزندان مجاهدشان دستگير شكنجه و زنداني شده و مي شوند نيز اشاره مي شد.

یک کانادایی گفت...

روز جهانی زن بر زنان ستم ديده و رنج کشيده ايران گرامی باد.حمایت میکنیم

به سوي ازادي گفت...

من‌ زنم‌ كه‌ دیگر بیدار گشته‌ ام/
از خاكستر اجساد سوخته‌ی‌ كودكانم‌ /برخاستم‌ و توفان‌ گشته‌ام/
از جویبار خون‌ برادرانم‌ سر بلند كرده‌ ام/
از توفان‌ خشم‌ ملتم‌ نیرو گرفته‌ ام/
از دیوارها و دهكده‌های‌ سوخته‌ كشورم‌/ نفرت‌ به‌ دشمن‌ برداشته‌ام/
حالا دگر مرا زار و ناتوان‌ /مپندارهموطن،من‌ زنم‌ كه‌ دیگر بیدار گشته‌ام/
راه‌ خود را یافته‌ام‌ و هرگز بر نمی‌گردم/
من‌ دیگر آن‌ زنجیر ها را از پا گسسته‌ام/
من‌ درهای‌ بسته‌ی‌ بی‌خبری‌ ها را گشوده‌ام/

من‌ از همه‌ چوری‌ های‌ زر وداع‌ كرده‌ام/
هموطن‌ وای‌ برادر، دیگر آن‌ نیستم‌ كه‌ بودم/
من‌ زنم‌ كه‌ دیگر بیدار گشته‌ ام/

من‌ راه‌ خود را یافته‌ ام‌ و هرگز برنمی‌گردم/
با نگاه‌ تیز بینم‌ همه‌ چیز را در شب‌ سیاه‌ كشورم‌ دیده‌ام/
فریاد های‌ نیمه‌ شبی‌ مادران‌ بی‌فرزند در گوشهایم‌ غوغا كرده‌ اند/
من‌ كودكان‌ پا برهنه‌، آواره‌ و بی‌لانه‌ را دیده‌ام/
من‌ عروسانی‌ را دیده‌ام‌ كه‌ با دستان‌ حنا بسته،لباس‌ سیاه‌ بیوگی‌ بر‌ تن‌ نموده‌اند/
من‌ دیوار های‌ قد كشیده‌ی‌ زندان‌ ها را دیده‌ام/
كه‌ آزادی‌ را در شكم‌ های‌ گرسنه‌ی‌ خود بلعیده‌ اند/
من‌ در میان‌ مقاومت‌ ها، دلیری‌ ها و حماسه‌ ها دوباره‌ زاده‌ شدم/
من‌ در آخرین‌ نفس‌ ها در میان‌ امواج‌ خون‌ و در فتح‌ و پیروزی/
سرود آزادی‌ را آموخته‌ام/
حالا دیگر مرا زار و ناتوان‌ مپندار
هموطن‌ و ای‌ برادر/
من‌ در كنار تو و با تو در راه‌ نجات‌ وطنم‌ همنوا و همصدا گشته‌ام/
صدایم‌ با فریاد هزاران‌ زن‌ برپا گشته‌ پیوند خورده‌ است/
مشتم‌ با مشت‌ هزاران‌ هموطنم‌ گره‌ خورده‌ است/

من‌ در كنار تو و در راه‌ ملتم‌ قدم‌ گذاشته‌ام/
تا یكجا بشكنیم‌ این همه‌ رنج‌ زندگی‌ و همه‌ بند بندگی/
من‌ آن‌ نیستم‌ كه‌ بودم/
هموطن‌ وای‌ برادر//
من‌ زنم‌ كه‌ دیگر بیدار گشته‌ام
من‌ راه‌ خود را یافته‌ام‌ و هرگز بر نمی‌گردم/

سروده ی شهید مینا رهبر بنیانگذار جمعیت انقلابی زنان افغانستان

ناشناس گفت...

به امید برابری کامل زنان و مردان در تمام جهان.
بدون شک با کمال افتخار از جنبش زنان حمایت می‌کنم.

ناشناس گفت...

please count my unending support.
www.faqiri.blogfa.com

ناشناس گفت...

من هستم

ناشناس گفت...

من هم به نوبه خود از این کا حمایت میکنم و امیدوارم روزی فرا رسد که زنان ایران این استورگان مقاومت به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

SUPERNOVA گفت...

من هم حمايت مي كنم. بيانيه شما در وبلاگ قرار گرفت.


نام وبلاگ : مي انديشم پس هستم

ناشناس گفت...

با درود

حمایت میکنم

SUPERNOVA گفت...

با درود

لطفا لينك رو به اين لينكي كه نوشتم تغيير بديد لينكي كه گذاشتين مربوط به حمايت از دانشجويان است.

http://eagle-2009-eagle.blogspot.com/2009/03/8.html




ممنون

Fariborz Shamshiri گفت...

سلام دوستان،

پیغام تون را گرفتم و البته که دیر آمدم و از این جریان هم حمایت می کنم.

با تشکر

فریبرز

اسم سایت: Rotten Gods
آدرس سایت: www.rottengods.com

ناشناس گفت...

عرض سلام! از حضور تان سپاسگزارم. موفق باشید

ناشناس گفت...

درود بر شما شارعران و قلم بدستان ایران و افغان من از شما حمایت میکنم.
http://saghar786.persianblog.ir/

Unknown گفت...

وقتى ميشنوم شما بانوان و شجاع زنان اينگونه در برابر سياهى و جهل مى ايستيد با تمام وجود در برابرتان سر تعظيم فرود مى آورم . ميم-ر-شاپور

Unknown گفت...

روز جهانی زن بر زنان ستم ديده و رنج کشيده ايران گرامی باد.حمایت میکنیم

حمایت از کارگران گفت...

برای حمایت از خواست کارگران شرکت تامین ترابر سبز صبا و امضا حمایت می توانید به وبلاگ مراجعه کنید.
با تشکر

ناشناس گفت...

http://manouchehrmarashi.blogspot.com/2009/03/blog-post_08.html

ناشناس گفت...

weblog manam lotfan ezafeh kon

azadeh گفت...

http://azadeh-negahiebe.blogspot.com/


pirozie az maset!

ناشناس گفت...

و چون اهریمن چیره گردد ، صد گونه ، هزار گونه ، ده هزار گونه دیوان ، از تخمه خشم و کین ، بر ایران شهر فرمان رانند . همه چیز را بسوزانند و نابود گردانند . آزادگی و مردانگی و بزرگ منشی و راستی و خوشی و آسایش و شادی و همه کارهای اهورایی را به تباهی کشانند . آنگاه با ستمگری و درندگی حکمرانی کنند . ( اوستا - بهمن یشت )

ناشناس گفت...

در زبان شیرین فارسی و دری-فاسی میگویند که بهشت زیر پاهای مادران است و زنان نیمة از پیکر اجتماع را تشکیل میدهند. من به اینگونه نظرهای باشندگان آریانای کهن و خراسانزمین (اکنون ایران ،افغانستان وتاجیکستان) عقیدۀ عميق دارم.

در اسارت نگه نمودن زن و همچنان خشونت ورزی بالای زنان (بخصوص در شرق) ویا استفادۀ انها به عنوان بردۀ سکس جهت رفع نیازمندیهای جنسی بدون رضایت آنها با استفاده از کلمة زیبای آزادی (بخصوص در غرب) از نظر من عمل غیر انسانی وپلیدی است.

به امید برابری زنان و مردان و آزادی واقعی بیان وعمل در تمام جهان.
بدون شک و با افتخار از جنبش زنان حمایت می‌کنم.

با عرض حرمت
دوست محمد ملکیار

نوت: آدرس اینترنتی اصلاح شد.

ثانیه گفت...

سلام
وبلاگ زیبایی دارید
و دغدغه های بجا و قابل احترام

فقط اینکه : زنان را دسته بندی نکنید و فقط طرفداران تفکر خویش را محترم نشمارید
زنان جامعه افغان و ایران از همه قشر و همه فکر و تمدن هستند
همه را مدنظر قرار دیهد

.

یک دعوت نامه : آخرین پست من به آدرس :
http://sanye.blogfa.com/post-41.aspx

شش قانون و تجربه زندگی خودمان هست
یه سر بزن
اگه خواستی شما هم اینکارو بکن و یه خبری بده بهت سر بزنیم !!

منتظرتم